Wednesday, December 23, 2009

nak kongsi sikit...

HAI...KENAL KAN POKOK NIE ?..NIE LA DIA POKOK BETIK ...
aku nak kongsi sikit..korang kenal kan nie buah apa ...aku bukannye apa aku nak tunjukan la sikit pokok betik nie yang aku kira pelik dan benar....itu bagi aku la...tak tau pulak bagi korang...ialah bagi aku sepanjang aku hidup nie tak penah la aku jumpa pokok betik bebegini rupane...paling koman aku jumpa..cabang 2 tak penah la spai banyak begini.....ini pokok betik yang berada di rumah ibu mertuaku...di kedah...sepanjang aku kawin 6 tahun nie tak penah aku pandang pokok betik nie, tapi tahun nie tetiba2 aku pandang lama-lama cam pelik lak pokok nie napa banyak no cabangnye...korang boleh bilang cabangnye...setiap cabang pasti ada buahnye tak ajaib tue....aku rasa tinggi pokok betik nie nak sama ngan pokok kelapa korang pecaya tak...?aku pun tak caya tapi klu korag nak caya tang la umah mak mertua aku pastu korang akan terpegun ngan pokok nie...mak aku pi sana dia terkejut kenapa pokok betik nie tinggi sgt dan banyak cabang..so aku kasi korang tgk gambar pokok betik berkenaan ... aku te tipu...korang tgk sendiri....nie aku amik setengah nie..

kat bawah kira2 ada 2 lagi cabang..
ajaibkan pokok betik nie...ajaib kat aku je la kat korang aku tak tau la pulak...



Tuesday, December 22, 2009

Swimming tak jadi......

di hari sabtu yang lalu dan walaupun enty nie lewat tetap aku nak mask juga ....keji...hahahaha......ari tu aku ingat nak ajak anak aku pi swimming kat P11 dalam nun mandi kolam ye la hari sabtu haby keje lak time tue...aku kebosanan gila...so ajak la sepupu aku nie pi mandi kolam bersama adik beradik deme yang come2 belaka..sesampi di tempat kejadian..aku pun ngan semangatnye...nak suruh anak aku salin baju ...sekali lifeguard(LG) kat situ kata kat aku...

LG: dik nak mandi ye kolam buka pukul 5 ye...

aku: oo ye ke...ok..tapi kenapa..(aku tanya)

LG: kite tgu sekali dgn org nak belaja swimming

aku: tapi saya tak belaja swimming...

LG: tak tgu je sekali ok

aku: ok la (dalam hati tak pela 1/2 jam lagi)


kau nak tahu...tgu.punya tgu,...itu air dari langit sudah turun la.....aku pun apa lagi..pikir la ...cam ner nie dah hujan anak aku nak mandi cam ner?..pikir balik ala apa salahnye...hujan mandi pun basah gak.....so tggu la kami nie dgn penuh kesabaran.....

dan akhir nye tepat 5.05 petang hujan dah reda sikit cuma renyai saja...so dengan senang hati LG pergi kat kami kata dik ari nie tak blh mandi hari ujan....apa perasaan kau masa tu nak marah ke redo je....ikut aku nak je aku lepok LG geram rasanye....napa la tak bg je budak nie mandi waktu tak hujan tadi sama je.sian aku tgk anak aku dan kupu2nye...asyik tanya je bila blh mandi.....kesian seh...so apa lagi aku ngan marah angkat kaki blh ....tak tahan aku ngan LG nie..

kesimpulanye.....LG nie malas nak jaga bebudak yang mandi kat kolam tue...ye la nanti tak la dia kena pakai seluar sendat dia tue kan...geram gila...

kau lihat la air yang turun tue...kenapa la ....nasib kite nie...tak pe kite tgu sat gi ok...

anak-anak yang sabar menunggu saat dan tiba masanye...untuk dush...dush,...dush..akhirnye keciwa...huhwwhhwhwhwhwhwuhwhwu....sapa nak jawap....


anak sedara iaitu anak sepupu..kiranye kupu-kupu anak aku la...huahhauah ada betul kat itu...

sambil tgu sambil main di pondok kecil itu...

kami yang penuh kesal tapi tetap mantain bila amik gambar..terbaik wok...

kawin lagi....

Hari sabtu minggu lepas sepupu aku kawin di Jelai 3 N. Sembilan...mak..ai jalan kesana jauh tul....dah la jem di highway seremban makin tersiksa aku untuk mengikut rombongan pengantin lelaki...nasib baikla kau sepupu aku wahai zaiful..@ apul je la...perjalanan klu di tolak ngan jam di seremban ari tul ada la dlm 2.30 minit je...atas sebab2 tertentu seperti jem...dan menunggu...orang yang tercicir di belakang semasa konvoi...menyebabkan sampai agak kelewatan sikit...kami bertolak pada pukul 10 pagi dan sampai pada 2.30petang dan nak tahu pengantin masa tu terpaksa la berarak pada pukul 3.00 petang...aduh sadisnye....tapi ahhamdulliah semuanye selamat...o layan la gambar



posing dulu sebelum pengantin pompuan datang jemput....

di waktu perarakan walaupun lambat .....

close up sikit....zaiful (sepupu) & ita..

nie la keindahan pelamin dirumah pengantin pompuan....

nak merenjis gak....anak aku maisara pun nak juga....

di antara sepupu-sepupu yang datang untuk menyerikan majlis di rumah pengantin pompuan....
makcik-makcik yang hadir....
anak dara i nie mmg suka ngan pengantin....siap soh ambik gambar dan tak tahan nak merenjis cam aku gak.....abis la ....

Saturday, December 19, 2009

Sesi Bergambar...Untuk Pengantin...

Aku cam nak buka butik pengantin pulak...yela dah semua rasanye aku buat...dari mengandam hingga ke photograf...semuanye aku buat walaupun tak menggunakan kamera godang tapi tetap baik kau...tetap class....dibatu pulak oleh abang aku yang kebetulan...hadir di hari perkahwinan adikipar aku atas desakan aku..bagus punya adik....tanpa dia tak bermakna untuk aku buat nie seorang diri....almaklumlah pengantin nie..malu nak mampus...payah tul nak suruh posing....mula2 bosan gak aku nasib baik la abang aku bg up sikit mood aku..klu tak aku amik gambar main hetam je la bukan gambar aku pun kan...apa2 aku berjaya juga ambil gambar...yang terbaik tau...so korang tengok la ye...nie separuh je..ada lagi gambar...tapi cukup la nie aje...je..



di pondok...aku rasa ok je..

malu2 tapi mahu posing...

gambar yg aku agak suka la...

suka2...

nie abang aku yg suruh..duk tengah jalan..

cantik tapi tangan pulak ..
boleh tahan la...
suka sangat2
blh je la...
paling payah nak suruh penganti buat tau....
suka2...sangat..
so korang layann je lah gambar seterusnye...malas la pulak aku nak cakap panjang lebar...
so Layan je lah...........


Thursday, December 17, 2009

Entry Baru Terus...

Minggu lepas aku balik kampung utk perkahwinan adikipar aku ....aku di tugaskan untuk menjadi nak andam eksperes....aku suka walaupun mekup aku yang ado je ...ok la janji nampak manis digambar sudah...tgk lah hasil nye.....



hasil mekup aku yang tak seberapa....diwaktu nikah...
kira ok la nie....
ada bakat lupanye aku nie...utk jadi mak andam....so lepas nie...sapa2 nak pergi dinner blh tak jumpa aku untuk aku mekupkan....ala aku amik tak mahal....$20 je...hahahahha..
di waktu petang...












emeer yang sentiasa comel...




bila bergambar... di waktu petang antara sesi bergambar yang aku bikin sendiri...
























Friday, November 13, 2009

Walau pun Lambat...


Bulan Lepas aku pi Honeymoon Lg Hiehehei..kui...kui....Tak De La Saja Lepas Kan Kebosanan Di Cameron..Ye la!.. Mana Lagi ....Hubby Aku Tue Suka Sangat Pie Sana kataNye Nyaman Lapang Pikiran...Aku Plk On Je Asal Aku Dapat jalan Dan Shopping apa lagi nak kan...So Kite Mula kAn DenGAn Perjalan Aku KE sana Ok..
*

*

*

*

*

Danish Yang dalam Kepeningan Dan KEsakitan Perut Akibat tak MAKan Sarapan Pagi Sebab Asyik Main Saja....


Nie Si Budak Busuk Nie Mula-Mula JE Ok Pastu Muntah Mungkin hari hari Pening Semua Orang Kut...Aku Pun Join Lagi Cuma Aku Je TAk Muntah ....Yg penting Emeer Tetap Mantain cenyum Mcm mak Dia KAn...

Kakak Yang dah Malas nak tido Sebeb Dia Asyik Bebel Kat papa Dia Bila nak Sampai Asyik Berhenti saja...So Korang Mesti Nak tau Sebab Apa kan...
Emeer Yang tetap Comel DI Hadapan camera..
Danish Sedang dalam Proses membuang hai Bila la Nak sampai Asyik Berhenti Je kakak Pun dah Bosan katanye Asyik Berhenti je danish Nie...
PAPA Yang Sedang Menemani Anak Nye Yang bongsu...(heheieheei) Danish Yang Sering Kali Berkata "Danish Kecik Lagi".".Emeer Dah besar"...(Tak PAHAM)
Danish Selepas Selesai Hajat...

Thursday, November 12, 2009

Memang Dah Lama


Dah Lama Gila Aku Tak Update Blog Nie...Ye la Nak Kata Sibuk tak...Na Kata Tak Sibuk...So Lu Pikir La sendiri...Sebenarnye Aku Sibuk Layan FB heheiheih Syok Walaupun Dah Lama Benda Tue..Ye La Aku Belaja Bercucuk Tanam Sekarang Kira Prektikal La Sok Dah Pencen Senang dah Tau Nak Buat Apa...Heheheh Acah Je...Aku Dah Bosan La Tgk Aku Nye Blog Nie Perlu Buat Sesuatu Untuk Bagi Hati Ku Bertaut Kembali Pada Blog Aku Nie ..Mula2 TuKar Skin YE..Tukar Skin..Iena Tolong Aku Cepat ...Oooo KAk Nor Kau Tolong Aku ....DiTinggalkan Hhiehieieh Keji Tul Aku NIe Kuat Cemburu.....Ye Sememangnye Aku Seorang Yang Cemburu....hahhahahahahahha....So Tgk LA Ye Aku Wat Yang Baru ....